zvláštní poděkování
Volný.cz

NETHOVOR - detail

Petr

VESELÝ

Petr VESELÝ

Vystudoval činoherní režii na JAMU, absolvoval v roce 1991 inscenací E. Albee: Stalo se v zoo na Malé scéně Mahenova divadla v Brně. Nastoupil do Městského divadla Brno - Divadla bratří Mrštíků, kde do roku 1995 zastával funkci uměleckého šéfa. Podílel se spolu se Stanislavem Mošou na nastartování dnešní úspěšné éry tohoto divadla. Mezi jeho nejvýznamnější inscenace z této doby patří E. Albee: KDO SE BOJÍ… , K. Čapek: VĚC MAKROPULOS a O. Wilde: OBRAZ DORIANA GRAYE. Krátce působil v Moravském divadle Olomouc (J. Giraudoux: ONDINA).

Petr VESELÝ - kompletní životopis...

 


Záznam NetHovoru 4.11.2009


* Vážený pane Veselý, vítáme Vás u dnešního NetHovoru. Můžete přiblížit, jaký byl Váš dnešní den, případně co Vás ještě čeká? Redakce

Dobrý den, děkuji za uvítání. Dnes jsem dopoledne měl delší poradu s dramaturgy o dramplánu na příští sezónu. Pak jsem absolvoval nějaké schůzky s uchazeči o angažmá. Odpoledne jsem se věnoval novému plakátu divadla a některým administrativním věcem. rád bych si dneska ještě přečetl jednu divadelní hru a zašel se podívat na kousek večerní zkoušky Sluhy dvou pánů, kterého u nás režíruje Kuba Nvota. Tož tak. A do toho ještě rád odpovídám na vašem serveru.

* Zdravím pane Veselý, zajímalo by mě, podle čeho si vybíráte herce do inscenace, kterou máte režírovat. V MDZ se s herci znáte, ale co v případě, že přijdete do divadla, kde herecký soubor neznáte vůbec? Řídíte se intuicí, necháte si poradit, nebo to prostě risknete a dáte na první dojem z herce? Řídíte se i podle toho, jak se herec do inscenace hodí vizuelně? Děkuji Vám za odpověď. Štecová

Dobrý den, paní Štecová, není dost dobře možné obsazovat (zvlášť do velkých rolí) herce, které neznáte. I když hostuji v divadle, kde jsem zatím nepracoval, znám herce dřív, než se rozhodnu je obsadit. Obsadit je bez znalosti bych považoval za neprofesionální. Co se týče vizuální představy - ano i ta je důležitá, ale snažím se obsazovat herce podle toho, jak s mojí představou o vnitřku postavy souzní. Vnitřek je důležitější než vnějšek. Na druhou stranu vnitřek vnějšek určuje. Prostě - není to jednoduché.

* Co z tebe chtěli mít vaši rodiče? Luboš, Stránice

Rodiče mi vždy říkali, že je jim jedno, co budu dělat. Že bys i ale přáli, abych to dělal rád. To se, myslím, splnilo.

* Dobrý den! Velmi se těším na inscenaci o Fridě Kahlo, kterou chystáte na březen příštího roku! Můžete o ni říct něco víc? Čí to byl nápad zabývat se zrovna tímto mexickým živlem? Na sto procent se přijdu podívat!

Dobrý den, jsem rád, že s Vámi můžeme, jako s divákem (či divačkou ?) počítat. Inscenovat život, či fragmenty ze života Fridy Kahlo chce divadlo již delší dobu a nyní se zdá, že situace tomuto projektu přeje. Scénář píše režisérka inscenace Janka Schmiedttová spolu s naším dramaturgem Vladimírem Fekarem. Premiéra je naplánována na 6. března 2010 na studio Z. Doufám, že vznikne obrazivé divadlo, které na naší scéně dlouho nebylo k vidění.

* Zdravím, vaše premiéra Cyrana z Bergeracu se mi moc líbila. Jaký z toho máte pocit vy? Byla podle vás úspěšná? Dorka

Dobrý den, Dorko, děkuji za Vaše slova, premiéru mám zatím ještě pořád v takovém mlžném oparu. Ale vnímal jsme ji také jako úspěšnou. Myslím, že to, co jsme chtěli vyjádřit, jsme do značné míry vyjádřili, nicméně na tvaru ještě stále pracujeme a některé věci mírně posouváme. Z práce na inscenaci mám velmi dobrý pocit. Přestože jsem se se dvěma ze tří hlavních představitelů před začátkem práce neznal, byla to spolupráce velmi příjemná a inspirativní.

* Dobrý den, máte pocit, že vás lidé srovnávají s Dodem Gombárem? Děkuji za odpověď. Petra

Dobrý den Petro, ne, nemám pocit, že mě lidé srovnávají. Ono to také asi moc dobře nejde - v čem a podle jakých kritérií atp.. I když na druhou stranu je to asi logické, že ke srovnávání dochází. Ale ptáte se mě na pocit a já ten pocit nemám.

* Dobrý den Pane Veselý Dodnes vzpomínám na vaše těšínské inscenace Podivná Paní Savageova,Pokoj pro přátele,Hráč ,Měsíční běs,Maribel a podivná rodina.Vždy během sezóny byly takovým "klenotem" pro nás.Vrátite se ještě?Jaký máte názor na naše divadlo?Veronika má syna. Věnceslav Novok

Dobrý den, pane Novoku, děkuji za pochvalu. V Českém Těšíně jsem vždycky režíroval rád a rád se tam i nyní vracívám jako divák. Rád bych ve vašem divadle zase někdy pracoval, kdy to bude, ale netuším, záleží vždy na mnoha okolnostech. Co se týče názoru na Těšínské divadlo - považuji za zcela zásadní působení Miloše Čížka ve funkci uměleckého šéfa, protože to byl právě on, kdo otevřel Těšínské divadlo mladým absolventům ostravské konzervatoře a dokázal je vždy několik sezón v divadle udržet. Tenhle průběžný příliv mladých talentů je pro divadlo velmi velmi důležitý. A Veronika - Veronika má dceru. :-)

* Máš nějaký stálý tým spolupracovníků? Olda

Dobrý den, Oldo, ano mám. I když se to tak nemusí jevit, jsem člověk poměrně plachý a práce na inscenaci je věc velmi intimní. Mám proto za ty roky už několik výtvarníků a hudebních skladatelů, se kterými rád spolupracuji.

* Dobrý den, v čem si myslíte, že bude Vaše éra působení v Městském divadle Zlín posunem vpřed proti éře Doda Gombára. Děkuji za odpověď.

Dobrý den, na Vaši otázku asi neumím odpovědět. To je spíše otázka pro historiky, teoretiky - v každé případě pro lidi, kteří stojí vně problému samotného. A zhodnocení té které éry navíc vyžaduje určitý časový odstup.

* Jaký předmět vás nejvíce bavil ve škole? Kamil / Brno - Kohoutovice

Dobrý den Kamile, mě bavilo chodit až na JAMU. Ale na gymnáziu jsem měl rád literaturu a dějepis. Nikdy jsem nepochopil chemii...

* Pane Veselý, kdo je prosím pan P. Khek, který nahradil v režii zkušeného a úspěšného P. Štindla? Nikdy jsem o něm neslyšela. Můžete ho představit? Děkuji. Jana R.

Dobrý den, Jano, Pavel Khek je nedávný absolvent režie na DAMU, má za sebou režie v pražských divadlech, v divadle na Kladně a v Mladé Boleslavi. Jeví se mi jako dravý, inteligentní mladý umělec, který se jistě v dohledné době stane zkušeným a úspěšným.

* Dobrý den, podle fotky jste velkej sympaťák. Určitě máte hodně ctitelek. Jedna moje kamarádka vás viděla v baru, ale než se rozhoupala jít si k vám pro podpis, už jste odcházel. Myslíte že byste nám mohl poslat meilem naskenovanou fotku s podpisem? Radka M.

Dobrý den, Radko, děkuji za poklonu, i když myslím, že patří více fotografovi, ne mně. O počtu ctitelek nic netuším, jsou-li - nedávají to najevo :-). Svoje fotky nemám, natož, abych k nim takto připojoval podpis. Pokud po tom opravdu toužíte (a já doporučuji to ještě přehodnotit) - napište mi mail (viz stránky divadla).

* Jaké největší potěšení máte v životě? Jitka :) Zlín

Dobrý den Jitko, rodinu, klid, podvečer, teplo... Hodně se to spojuje na Vánoce.

* Dobrý den, pane Veselý, budete mít dost odvahy prosadit znovuzavedení diváckého fóra na stránky Vašeho divadla proti vůli ředitele, který je přikázal zrušit? Nebo Vás názory Vašich diváků taky nezajímají? Děkuji za odpověď. janek

Dobrý den, Janku, samozřejmě, že na nových stránkách bude fórum. Považuji zpětnou vazbu za naprosto zásadní. Toto není otázka odvahy. Toto je prostě nutnost. Jak už to bývá - život si vždycky cestu najde a proto i po zrušení fóra na stránkách divadla vznikly další stránky, kde diskuse kvetla, nebo kvete. A je to tak dobře. Kritické hlasy jsou dokonce podle mého názoru důležitější než hlasy pochvalné.

* Pane Veselý, na internetu je hodně propíraná vaše osoba z hlediska morálky. Jste často označován za bezcharakterního karieristu s hroší kůží, který měl tu drzost vstoupit do rozbouřených vod Zlínského divadla a tím způsobil další škody. Neznám vás, ale četl jsem to o vás. Pokud budu věřit těmto názorům, nechápu, jak můžete v tom divadle vůbec sedět a ještě k tomu na Gombárově židli. Jste vůbec ochotný udělat něco jen tak pro lidi, nebo za vším vidíte jen sebe? Můžete se k tomu nějak vyjádřit? Děkuju. M.Rožnovský

Dobrý den, pane Rožnovský, nemyslím si, že by moje osoba byla na internetu hodně propírána. Pokud vím o morálním aspektu mého návratu do Zlína, o mojí bezcharakternosti a hroší kůži se na stránkách sobek.webnode.cz a v diskusi pod mým nethovorem pro Zlínský deník v září t.r. vyjadřuje jeden člověk. Jak jsem už odpovídal výše - na následujících událostech nevidím nic bezcharakterního : Dostal jsem nabídku. Poradil jsem se s několika lidmi, jejichž názorů si vážím. Mluvil jsem o nabídce a o vzniklé situaci s Dodo Gombárem. Získal jsem dojem, že jeho návrat do funkce není možný. A následně jsem nabídku přijal. V červenci na stole ležela pouze jedna varianta - do křesla uměleckého šéfa usedne někdo jiný, než Dodo Gombár. Dostal jsem tuto nabídku (pokud vím - nikoli jako jediný). A přijal jsem ji. Spekulace, že jsem se na celé záležitosti domlouval s ředitelem Sobkem dva měsíce předem jsou směšné. Pokud byste měl, pane Rožnovský, zájem, rád se s Vámi potkám osobně a pokusím se napravit obraz, který jste o mě mohl (jak píšete) získat. Moje mailová adresa je k dispozici na stránkách divadla.

* Zdravím, pane Veselý, zajímalo by mě ještě, jakým způsobem chcete přilákat více diváků do divadla. Jestli máte nějaká nová lákadla pro ostatní občany, kteří nejsou předplatiteli. Možná i pro ně by se daly vymyslet různé výhody, napadá mě spousta věcí. Děkuji Vám za odpověď. Štecová

Dobrý den, paní Štecová, přilákat do zlínského divadla více diváků je jeden z mých hlavních úkolů a cílů. Vzhledem k tomu, že disponujeme sálem o rozměrech spartakiádního stadionu, je doplňování předplatitelů běžným divákem nutností. A co může diváky přilákat? Kvalitní repertoár, profesionálně odvedená práce, zážitek, který žádný jiný druh zábavy nedokáže zprostředkovat.

* Petře, máš rád americké filmy? Honza

Dobrý den, Honzo, mám rád filmy. Jestli jsou americké, nebo bulharské moc neřeším.

* Který je váš oblíbený spisovatel? Jakou knihu právě čtete? Alena

Dobrý den, Aleno, těch by se asi našlo víc. Mám rád J.R.R.Tolkiena. V poslední době čtu hlavně divadelní hry. Za pozornost určitě stojí Eric Emmanuel Schmitt.

* Co nám prozradíte o Vaší nové režii - Můj Nestroy? Zajímá mě zejména obsazení. Klára N., Husovice

Dobrý den, Kláro, to jste se asi dočetla v nějakém stručném životopise - ale Nestroye jsem režíroval v roce 2008. A hlavní role v tom hráli Václav Vašák a Eva Novotná.

* Jaký vztah máte k Dostojevskému a Shakespearovy? Rudolf, Brno

Dobrý den, Rudolfe, asi jako k Alpám, nebo k Himálájím. Velikost, pokora, nebezpečí pádu, velký pocit, když se dostanete aspoň do půlky a - zřejmě - těžko popsatelný pocit, když vyjdete až nahoru. Schválně nepíšu, když je překonáte, protože si nemyslím, že to jde.

* Ako často zatínate na divadelných skúškach zuby? Marika, Trenčín .)

Dobrý den, Mariko, moc často ne. Já se raději směju.

* Co vás baví, jaké máte jiné koníčky? Hanka

Dobrý den, Hanko, myslíte koníčky mimo divadlo? Film, televizi, hudbu, počítače, současné trendy v it technologiích a fotografování.

* Petře, kdy nemyslíte na divadlo? :) Monika, Zlín

Dobrý den, Moniko, málokdy. Ono to moc nejde, tady to povolání nemá (naštěstí, nebo bohužel) pracovní dobu.

* Pane Veselý, jaké "plusy" naopak vidíte ve zlínském divadle, které se týkají souboru, budovy, zázemí, historie, tradic i novinek, všeho typického pro Zlín? Julie

Dobrý den, Julie, zlínské divadlo má stabilní a silný herecký soubor, který je obětavý, má velkou vnitřní sílu a energii toužící po pohybu vpřed. Divadlo dnes v budově disponuje třemi plnohodnotnými divadelními prostory, má sebevědomí a má (myslím) dobré renomé. Má současně šanci v blízké době toto vše zúročit.

* Co je podle vás největší slabina zlínského divadla?

Dobrý den, největší slabinou je, podle mého názoru, neexistence marketingu. V divadle pracuje v této oblasti několik lidí. Pracují velmi poctivě a obětavě. Je ale potřeba v rámci současných poznatků jejich práci zefektivnit a důsledněji koncipovat.

* Petře, baví vás víc komorní věci nebo velké? Aleš, Praha

Dobrý den, Aleši, já to takhle nevnímám. Pro mě je příjemné, když je možné ty prostory (jednak faktické inscenační prostory, jednak prostory textové a ideové) střídat.

* Zdravím Vás, pane Veselý, zajímalo by mě, jestli festival Naráz, včetně programu off, je určený i pro nás, obyčejné smrtelníky, nebo je jen pro odbornou veřejnost. A kolik je vstupné? Děkuji Vám za odpověď. Štecová

Dobrý den, paní Štecová, asi Vás zklamu, ale off program je určen pouze pro akreditované hosty přehlídky rekrutující se z řad odborné a kritické veřejnosti. Pro "běžného smrtelníka" tyto akce přístupné nejsou. Vyplývá to z povahy celé přehlídky, které je interní přehlídkou určené primárně odborné veřejnosti a hostům.

* Jste spokojen s inscenací Můj Nestroy? Martin

Dobrý den, Martine, když pominu fakt, že se svou prací jsem opravdu spokojen málokdy, tak ano - Můj Nestroy patří k těm inscenacím, na které rád vzpomínám.

* Dobrý den pane Veselý, zajímalo by mě, jestli čtete diskuze na téma MD Zlín na stránkách sobek.webnode.cz a co si o tom myslíte. Děkuju za odpověď. Renáta

Dobrý den, Renáto, ano čtu. Myslím si, že téma se už před časem vyčerpalo a nic nového se z diskusních příspěvků nedovídám. Považuji ale existenci těchto stránek za velmi zdravou a prospěšnou. Za běžných okolností by se asi podobné diskuse měly odehrávat na stránkách divadla samotného. To bohužel nyní není možné a proto je dobře, že existuje varianta. Bohužel mám pocit, že řada diskutujících má o skutečném stavu věcí, o kterých mluví, jen mlhavou představu.

* Do čeho nejraději investuješ? Kvído

Dobrý den, Kvído, já velmi nerad investuju (myslím peníze). Naopak velmi rád investuju energii a to do všeho, co mě baví.

* Dobrý den, budete na každé Klevetivé středě, tak jako býval Dodo Gombár? Dík za odpověď. Leoš

Dobrý den, Leoši, pokud mi to zdraví dovolí, budu na každé Klevetivé středě a budu ji moderovat podobně, jako Dodo.

* Jste na každém představení? Kamila

Dobrý den, Kamilo, jsem na valné většině repríz svých inscenací. Ne vždy mi to čas a povinnosti dovolí, ale tak na 90% repríz jsem určitě. A jsem-li večer v divadle chodím se namátkově dívat i na ostatní představení.

* Který současný divadelní autor vás zajímá, a přijde vám opravdu originální? Pavel, Zlín

Dobrý den, Pavle, velmi si vážím dramatiky Toma Stopparda.

* Zdravím ještě jednou, zajímalo by mě, jestli do budoucna ještě přijede Divadlo v Dlouhé z Prahy a uvede Souborné dílo Williama Shakespeara ve 120 minutách. Bohužel se na to nedostanu a chtěla bych to vidět. Děkuji za odpověď. Štecová

Dobrý den, paní Štecová, nevím. Ale spíš si myslím, že ne. Málokdy dovážíme jednu inscenaci víckrát.

* V jakém stavu je podle vás původní česká divadelní tvorba? Pavel

Dobrý den, Pavle, myslíte současná? Je velmi roztříštěná. Psát pro divadlo se z komerčního hlediska nevyplácí. Česky hovoří velmi málo lidí. Navíc mám pocit, že v současném divadle se projevuje větší příklon k tzv. nepravidelné dramaturgii. Tedy k dramaturgii, která má jako východisko něco jiného, než pevný dramatický text.

* Mohl byste, prosím, uvést termín, kdy tedy divadlo spustí nové internetové stránky? Děkuji. janek

Dobrý den, Janku, bojím se, že pro veřejnost budou spuštěny až tak v únoru.

* Vážně Vám přijde morálně správný způsob, jakým jste se zmocnil místa uměleckého šéfa po Dodo Gombárovi? Není to spíš znakem přehnaných ambicí či kariérismu?

Dobrý den, především jsem se místa uměleckého šéfa nezmocnil. Dostal jsem nabídku. Poradil jsem se s několika lidmi, jejichž názorů si vážím. Mluvil jsem o nabídce a o vzniklé situaci s Dodo Gombárem. Získal jsem dojem, že jeho návrat do funkce není možný. A následně jsem nabídku přijal. Na tomto postupu nevidím nic nemorálního.

* Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli uvažujete o změně podoby internetových stránek divadla. Už druhý rok divadlo slibuje, že se tak stane, zatím stále nic. Můžete, prosím, uvést termín? Děkuji za odpověď. janek

Dobrý den, Janku, internetové stránky našeho divadla nejsou dobré a změnit se musí. Byla to jedna z prvních věcí, na které jsem se ptal po svém nástupu do divadla. V této chvíli - pokud mám informace - se chystá zkušební provoz nových stránek - což člověk vně divadla nezaznamená. Jakmile proběhne zkušební provoz, kde se odchytají nejvýraznější chyby a problémy, budou stránky spuštěny pro veřejnost. Můj současný odhad je únor 2010. Pokud vím, tak se na změně stávajících stránek pracovalo od září 2008. Proč to trvá tak dlouho nevím, ale je jak v mém zájmu, tak i v zájmu divadla, aby nové stránky byly spuštěny co nejdřív. A dělám pro to co umím, i když to přímo do mojí kompetence nespadá.

* Dobrého dne přeji, prosím o zodpovězení mé otázky, jestli budete ještě v tého sezoně v MD Zlín režírovat a jestli tam bude režírovat i Dodo Gombár, nebo to taky vzdal po vzoru Petra Štindla. Děkuju za odpověď. Oleg.

Dobrý den Olegu, v únoru má mít obnovenou premiéru hra Obraz, která se oproti původnímu Zetku přenáší do Divadélka v klubu. Toto bylo dohodnuté již před rokem. Na jaře budu režírovat hru Ruské loto. Přebírám režii po Petrovi Štindlovi, který se rozhodl v této sezóně ve Zlíně nerežírovat. Dodo Gombár bude režírovat hru Armagedon na grbe s premiérou 17. dubna. Minulý týden jsme se domluvili definitivně.

* Co považujete za svůj největší divadelní úspěch? Eva, Brno

Dobrý den, Evo, to je velmi relativní. Mám několik inscenací, za kterými si stojím. Ale víc si uvědomuji různě velké dluhy, které k některým inscenacím mám.

* Dokážete si představit svůj život bez divadla? Simona

Dobrý den, Simono, dokážu. Jistě, že dokážu. Ale nebavil by mě tak, jako život s divadlem.

* Kterou inscenaci ze současného repertoáru Md Zlín, mě doporučíš ke shlédnutí? Pavla

Dobrý den, Pavlo, vzhledem k tomu, že o Tobě nic nevím (věk, zájmy apod.), tak jakoukoli. Protože za všemi inscenacemi, která má naše divadlo nyní na repertoáru, si stojím. A jsem moc rád, že to můžu říct, právě proto, že to není moje zásluha.

* Oklusil jste někdy divadlo i jako herec? Libor

Dobrý den, Libore, hrával jsem kdysi divadlo amatérsky. A pak jsem několikrát zaskakoval za nemocného herce ve svých inscenacích, ale dívat bych se na to moc nechtěl.

* V kolika divadlech jste už režíroval? Vala

Dobrý den, pane Valo, nevím, jestli to dám dohromady - Brno, Olomouc, Zlín, Český Těšín, Karlovy Vary, Praha, Ostrava, Kladno... Asi tak

* Dobrý den, pane Veselý, moje žena se asi zbláznila, pořád chodí do divadla, někdy i 2x do týdne. Myslíte že už je to diagnóza? S pozdravem Štec

Dobrý den, pane Šteci, jenom 2x týdně? To není diagnóza. O diagnóze bych uvažoval až tak od 6 návštěv týdně. Pamatuju si, že tak často jsem chodíval do divadel na střední škole. Otázka je ovšem co by to bylo za diagnózu a zda by bylo vhodné případnou diagnostikovanou chorobu léčit...

* Máš rád současné hry – coolness? Dušan

Dobrý den, Dušane, já nemám rád škatulkování. Já rozlišuju hry na ty, co mi něco říkají a na ty, co mě nebaví a nezajímají. Nepochybně i v tzv, coolness dramatice budou zastoupeny obě kategorie.

* Režíroval jste někdy v zahraničí? Gábor

Dobrý dne, pane Gábore, ne, v zahraničí jsem zatím nerežíroval,

* Která divadelní postava je vám blízká? .) Saša

Dobrý den, Sašo, to nevím, takhle jsem nikdy nepřemýšlel. Režisér musí najít cestu ke všem postavám ve hře, kterou inscenuje.

* Dobrý den, pane Veselý, máte svoji sekretářku? Majka.

Dobrý den, Majko, ve vedlejší kanceláři sedí tajemnice souboru, paní Kalendová, která pro mě některé sekretářské práce vykonává.

* Kolika jazyky mluvíte? Ktm

Dobrý den, Ktm, mluvím česky, německy a rusky.

* Jaké téma ve hrách vás nejvíce baví? Roman

Dobrý den, Romane, to je různé a proměňuje se to s věkem a zkušenostmi. Teď mám pocit, že téma času, jeho plynutí, jeho prolínání (minulost-vzpomínky, současnost-prožitek a budoucnost-naděje). Ale to je velmi obecné...

* Říkají vám něco historické hry? Ivan

Dobrý den, Ivane, ano říkají. Jsou to hry, které zpracovávají nějakou historickou událost. Ale má-li ta hra být dobrá, nesmí jen událost prezentovat. Musí mít v sobě i přesah k současnosti. Jinak je mnohem lépe se ponořit do historické literatury.

* Jaký je váš názor na přenášení inscenací režisérů z diadla do divadla? Patrik, Praha

Dobrý den, Patriku, nemyslím si, že to je k něčemu dobré. Ale mohou nastat i situace, kdy je to jediné možné řešení.

* Petře, inscenace na režírování si vybíráte sám? Jan

Dobrý den, Jane, hru nabízí režisérovi vždy dramaturgie divadla. Jak hostujícímu, tak kmenovému. A je samozřejmě na něm, jestli nabídku přijme, či nikoli.

* Petře, jaký vztah máte k české klasice? Věra od Zlína

Dobrý den, Věro, česká klasika v divadle není moc velký rybník. A není v něm až tak moc ryb. Ale ty, které se v něm dodneška čile míhají, ta jsou zcela srovnatelné se světovou dramatikou.

* Zdravím, co vlastně je vůbec režie? Je potřeba, vždyť ti herci to vždycky nějak zahrají? David

Dobrý den, Davide, v podstatě máte pravdu. Režisér je funkce zbytná, nikoli nezbytná. Jako samostatná profese se také vyprofilovala až koncem 19. století. Divadlu tu existovalo bez ní několik tisíc let a celkem slušně. Nicméně jeho funkci vždy někdo zastával - dlouhá léta to byl autor, později i principál společnosti a pak už najednou bylo potřeba samostatné profese. Dnešní divadlo si už bez režiséra téměř nejde představit.

* Petře, kolik režií jste schopen zvládnout za rok? .) Bára

Dobrý den Báro, hodně záleží na tom, jaké to jsou hry. Běžný počet jsou dvě režie do sezóny. Zvládl jsem i čtyři, ale bylo to pro mě na hranici.

* Budete něco dělat v Praze? Klára

Dobrý den, Kláro, zatím se nic nerýsuje.

* Ke kterému scénografovi máte jako režisér názorově nejblíž? Jirka

Dobrý den Jirko, dlouhodobě spolupracuji s Milanem Popelkou a také s Tomášem Rusínem.

* Už jste režíroval v nějakém sklepním prostoru? Tomáš

Dobrý den, Tomáši, ano, režíroval, je to už dávno a je mi to trochu líto, protože divadelně mě odkojilo Divadlo na Okraji v Praze, které ve sklepní Rubínu mělo domovskou scénu.

* Necháš se režijně něčím nebo někým inspirovat? Věra

Dobrý den,Věro, nechám a rád. Než začnu na něčem pracovat čtu si k tomu, vybírám filmy, poslouchám hudbu, chodím na výstavy...

* Stránky budou spuštěny až v únoru?!!! Neuvažujete o propuštění webmastera? janek

Janku, to jsou věci, které jsem zdědil. Zdědil v neutěšeném stavu. Pokouším se to alespoň akcelerovat.

* Co vám připadá na povolání režiséra, nejzajímavější? Zuzka

Dobrý den, Zuzko, nejvíc mě baví a zajímá komunikace s lidmi. Nejdřív s lidmi, se kterými inscenaci připravuji, pak s herci, s kterými jí zkouším a nakonec s diváky, kdy s nimi komunikuji prostřednictvím připravené inscenace.

* Jestli dovolíte ještě jednu otázečku – poslouchám rozhlasové hry a obzvlášť mě zaujal Peer Gynt. Neuvažujete o tom, že byste tuto hru uváděli ve Vašem divadle? Děkuji za odpověď. Štecová

Paní Štecová, Peer Gynt je v širším dramaturgickém plánu našeho divadla už víc jak deset let. Zatím jsme ale nanašli vhodné okolnosti, o kterých bychom byli přesvědčeni, že tak složitou hru, jakou Peer Gynt je, pomůžou uvést do života.

* Vážený pane Veselý, děkujeme za velmi příjemné podzimní odpoledne. Vaše slovo závěrem… Díky. Redakce

Já děkuji jednak redakci scena.cz, že mi umožnila takový kontakt s veřejností, děkuji i všem, kdo mně pokládali otázky a doufám, že jsem je svými odpověďmi nezarmoutil. Překvapil mě velký zájem. Ještě jednou děkuji. Bylo mi s vámi dobře. V úctě Petr Veselý, zlínské divadlo

NETHOVORY - již 774

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

listopad 2009

Petr VESELÝ

4.11.2009
Petr
VESELÝ

Libor VACULÍK

18.11.2009
Libor
VACULÍK

Milan NĚMEC

23.11.2009
Milan
NĚMEC

 

reklama

Filmové melodie pro UNICEF

Záznam NetHovoru z 27.11.2019 - Helena ARENBERGEROVÁ

* Vážená Heleno, vítáme Vás u internetového rozhovoru a děkujeme, že jste přijala naše pozvání. Můžete přiblížit, jaký byl Váš dnešní den. Či co Vás ještě čeká. Redakce

Dobrý den, děkuji vám za pozvání. Můj den byl zatím příjemný, ráno jsem odvedla děti do školky, na HAMU pak odvedla ranní trénink současného tance, na který se dnes sešla moc milá skupina lidí...vyřídila poštu, vyzvedla děti a jela s nimi na plavání, s každým strávila samostatně hodinu, což je vzácné, pak je předala babičce...teď jsem tu a večer vedu kurz současného tance pro veřejnost ve studiu Artual.

* Dobré odpoledne, věnovala jste se pohybu a tanci od dětských let? Alena, Pardubice

Dobrý den Aleno, ano, jako dítě jsem chodila do "lidušky", dnes Základní umělecké školy k Nině Křížové. Později jsem chodidla k Lenkce Ottové do amatérského souboru Domino.

* Heleno máš nějaký recept na získávání a rozvoj technického a výrazového potencionálu tanečníka? Patrik, Brno

ZDravím Patriku, chodit na nejrůznější workshopy, tréninky, sledovat představení, dívat se na inspirativní kolegy a učit se od nich....na každém projektu se člověk učí, je to nekončící proces...

Helena ARENBERGEROVÁ - celý NetHovor