zvláštní poděkování
Volný.cz

NETHOVOR - detail

Tereza

HRADILKOVÁ

Tereza HRADILKOVÁ

Tereza Lenerová HRADILKOVÁ začala tančit ve čtyřech letech v souboru Valášek v Praze. Vystudovala konzervatoř Duncan centre v Praze a The Theater School v Amsterdamu. V roce 2002 po maturitě odjela na dva měsíce tancovat do New Yorku. Poté, co se vrátila, získala práci u Clauda Brumachona, následně se rozhodla ještě studovat v Amsterdamu. Spolupracovala dále například s Fabianem Chylem či Sergem Ambertem. V Čechách s taneční skupinou Nanohach v projektech BRUT a PÍSEČNÁ ŽENA, s VerTeDance na projektu TRANSFORMA, s Kateřinou Stupeckou na titulu SUNYATA, s Andreou Miltnerovou na BENEATH THE SKIN a s dalšími. Vlastní projekty: PROMĚNNÁ (Variable) společně s izraelskou choreografkou Einat Ganz, THIS IS IT s Petrou Púčikovou pro pražskou MeetFactory. Spolu s manželem také vede prostor Truhlárna, který zatím funguje jako zkušebna a malé divadlo. Momentálně žije v Praze, kde působí jako tanečnice na volné noze.

Tereza HRADILKOVÁ - kompletní životopis...

 

rozhovor se uskuteční dne 30.5.2017 od 17:00

Položte hostovi otázku:

Opište prosím bezpečnostní kód: Opište prosím tento kód   

Již zaslané otázky

NETHOVORY - již 735

VYHLEDÁVÁNÍ - podle data

 

VYHLEDÁVÁNÍ - podle jména

Najdi
 

květen 2017

 

reklama


Záznam NetHovoru z 24.5.2017 - Yvona KREUZMANNOVÁ

* Vážená paní ředitelko Kreuzmannová, vítáme Vás při druhém setkání se čtenáři našeho portálu. Můžete přiblížit jaký byl Váš dnešní den. Či co Vás ještě čeká. Redakce

Dobrý den! Děkuji za pozvání, Nooo tyto dny jsou velmi hektické, budím se kolem šesté a stále mi běží hlavou, co nejvíc spěchá... Dnes jsem byla u jedné babičky hned po ránu, aby přijala sociální pracovnice, pak jsem letěla do kanclu na zásadní poradu před zahájením festivalu, po ní jsem zkontrolovala pár smluv a snažila se odpověfět na zásadní otázky týmu, řešili jsme hlavně kapacitu Fora Karlín. Přitom jsem stihla něco rychle sníst a jela vyzvednout druhou babičku, abych ji dovezla na rehabilitaci, jedné je 91 a druhé 90 let:) a nyní už jsm tak tak dosedla k počítači v divadle PONEC a soustředím se na vaše otázky. Hned po té pojedu vyzkoušet kostýmy ghanským tanenčíkům, naložím bubny a odvezu je domů, abych zase sedla k mailu a dlouho do noci řešila přípravy festivalu... je to tak nyní každý den.

* Ják hojně český divák navštěvuje taneční divadlo? Jiří, Brno

Myslím, že máme stále více diváků, kteří chodí na tanec a dokáží si v něm najít to své. Současný tanec dává divákovi volnost pro vlastní fantazii, nesvazuje ho příběhy, librety, ale sdílí obsah a emoce, které jsou mnoha lidem blízké. Mám radost, že diváci chodí na tanec nejen v Praze, ale i v řadě regionů.

* Jak se díváte na současné fungování Ministerstva kultury, je zde dostatečná podpora umění? Mirek, Liberec

To není lehká otázka. Ministerstvo je složitý komplex, jehož prioritou bohužel není zrovna živé umění, zvláště to nezávislé. Stále nevím, jak tento pohled změnit. Samozřejmě je důležité pečovat o památky, národní instituce, sbírky, ale stále velkou část rozpočtu MK věnuje stát církvím, což by se mělo odlišovat. Na živé umění zbývá tristně málo, zvláště na tak menšinový obor, jakým je tanec. Ale věřím, že se to bude pozvolna lepšit.

Yvona KREUZMANNOVÁ - celý NetHovor