Česká taneční platforma 2021 již zná své oceněné
autor: Zdroj press kit festivalu
zvětšit obrázekUmělecké počiny i osobnosti, které zaujaly Mezinárodní jury, získaly Ceny České taneční platformy (ČTP) 2021. Jsou jimi POCKETART za inscenaci Treatment of Remembering autorské trojice Sabina Bočková, Johana Pocková a Inga Zotova-Mikshina, a Markéta Vacovská za své výjimečné výkony i autorské dílo Odloučení s odvážným tématem a dokonalou souhrou s Never Sol.
Jury udělila i tři zvláštní ocenění (Special mention) vynikajícím hudebníkům za jejich mimořádnou souhru s tvůrci a performery, přínos dílům a přítomnost na jevišti. Jsou jimi: Sára Vondrášková (Never Sol), Lukáš Palán a Jakub Štourač.
Sedm desítek registrovaných hostů, především zahraničních, i domácí publikum mělo možnost hlasovat o Ceně diváka. Nastala zde vzácná shoda s Mezinárodní jury, která rovněž vyzdvihla komplexnost díla Treatment of Remembering. Smysl pro kompozici a úzkou spolupráci s tvůrci světelného designu, hudby a scénografie, návaznost na již slibný předchozí tvůrčí počin POCKETARTu – Jámu lvovou, ocenila jury spolu s vědomým zájmem autorek o aktuální otázky naší společnosti, což se týká i mnohých dalších děl na ČTP.
U diváků pak získala vysoké uznání i tři další díla naprosto odlišného charakteru: And Who is Useless Now? Ondřeje Holby, Duety v podání Temporary Collective, a Jáma lvová opět od POCKETART autorské dvojice Sabiny Bočkové a Johany Pockové.
V neposlední řadě se tříčlenná porota Ceny Jiřího Opěly shodla na uznání výjimečného přínosu dvou Manažerek roku 2020 a 2021. Loni předala svým nástupcům zrenovovaný komplex Švestkového dvora v jihočeských Malovicích Zuzana Bednarčiková, která tak vybudovala prostor s výrazným přínosem pro region i performing arts na evropské úrovni. Letošní ocenění převzala Markéta Málková, jíž se podařilo vybudovat rezidenční centrum REZI.DANCE v Komařicích, rovněž mimořádně přínosné pro region i obory tanec a nový cirkus.
Diváci 27. ročníku ČTP zhlédli za 3 dny 14 představení v podání 12 souborů či tvůrců na osmi pražských scénách, kumulovala se tak vybraná díla za rok 2020 i 2021. Skvělou atmosféru dotvářely diskuse, setkání s umělci, mezinárodní workshop psaní recenzí o tanci vedený redaktorem The Guardian a Sprigback Magazine, Sanjoy Royem, ve spolupráci s dalšími mentory: Oonagh Duckworth a Nina Vangeli.
Ohlasy hostů svědčí o stoupající úrovni české tanečně-pohybové scény a mnozí se již těší na tradiční jarní termín příští ČTP, která je plánována na 24. – 26. 4. 2022.
TIP!
Časopis 20 - rubriky
Články v rubrice - Festivaly
Do programu ZUŠ Open se letos zapojí 444 škol
Příští týden naplno vypukne celostátní festival základních uměleckých škol ZUŠ Open, který pod heslem ZUŠlechť ...celý článek
SpringTEEN Pražského jara, akční den pro náctileté
V neděli 19. května proběhne v areálu Anežského kláštera v Praze první rodinný den v historii Mezinárodního hu ...celý článek
Lípa Musica přichází s pestrým programem
Světová premiéra Beaty Hlavenkové, odvážný projekt soudobé hudby se sólistou Danielem Matejčou a dirigentkou A ...celý článek
Časopis 20 - sekce
DIVADLO
Na jevišti se objeví Věštkyně
Na jeviště Divadla Na Fidlovačce přichází hostující inscenace Věštkyně. V hlavních rolích bláznivé komedie div celý článek
HUDBA
Max Barskih: Nést se na jeho hudební vlně
Dnes je Max Barskih jeden z nejoblíbenějších a nejžádanějších zpěváků nejen na ukrajinské hudební scéně. Vyrůs celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Výtvarné tipy 21. týden
Egypt (1/6)
Po stopách Tutanchamona. Napínavý příběh anglického archeologa Howarda Cartera. Hraná rekonstru celý článek