zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Baroko 2001 v Olomouci

Již po čtvrté uspořádala letos agentura Tomáše Hanzlíka ve spolupráci s olomouckou Katedrou hudební výchovy PdF UP a Vlastivědným muzeem Olomouc za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Olomouce, Goethe institutu Praha a Nadace Život umělce v době od 2. 8. do 3. 9. 2001 hudební festival Baroko. V jeho rámci se tentokrát uskutečnily čtyři komorní koncerty (3 z nich se konaly v kostele Vlastivědného muzea a jeden /varhanní/ v kostele Panny Marie Sněžné), tři představení dvou oper — Coronide V. Zouhara a Endymio T. Hanzlíka také ve Vlastivědném muzeu a dvě výstavy fotografií Baroko 2001 na nádvoří olomoucké radnice (vernisáž 7. 8.) a Kamenné stopy barokní Olomouce ve Vlastivědném muzeu (vernisáž 23. 8.). Na koncertech zazněly vedle děl soudobých skladatelů — světové premiéry oratoria Petrus německého skladatele a muzikologa Petera Tenhafa (*1953) a Hanzlíkovy (*1972) neobarokní opery Endymio i reprízovaného Zouharova (*1966) operního díla Coronide – kostýmy k oběma těmto operním inscenacím navrhla mladá olomoucká výtvarnice Vendula Johnová — zvláště barokní skladby autorů z řádů augustiniánů, cisterciáků, benediktinů a čtyř piaristů: novodobé premiéry tří mešních skladeb A. J. N. Brossmanna (1731-1798) Missa in a, V. Kalouse (1715-1786) Missa brevis ex F a V. Pelikána (1646-1700) Missa s. Adalberti a dílo J. Kopeckého (1696-1758) Vesperae de Matre Dolorosa.

Vedle „domácích“ souborů Damian s uměleckým vedoucím T. Hanzlíkem a Olomouckého komorního sboru (sbormistr Petr Šumník) na festivalu vystoupili zvláště rakouský varhaník Johannes Zimmerl (kromě děl Fresco-baldiho, Muffata a J. S. Bacha hrál skladby pěti rakouských skladatelů, pří-slušníků mnišských řádů P. Bruna (1611-1679), A. Esten-dorffera (1670-1711), J. B. Peyera (1678?-1733), C. Kolba (1703-1765) a J. G. Albrechts-bergera (1736-1809), vokální a in-strumentální komorní soubory pražská Capella Regia (uměl. vedoucí Robert Hugo), brněnský komorní sbor Ars Brunensis Chorus a Mu-si-ca Aeterna z Bratislavy (dirigent: Roman Válek).
Olomoucký festival Baroko si získává stále větší přízeň posluchačů – zvláště koncerty i operní představení v akusticky velmi příhodném (ale pro interprety často i zrádném) prostoru odsvěceného kostela ve Vlastivědném muzeu s několikavteřinovým dozvukem (byly většinou vyprodány) – a zvláště svojí dramaturgickou průbojností a vynalézavostí se řadí po bok „tradičních“ významných festivalů konaných v hanácké metropoli, jako jsou Mezinárodní varhanní festival, Olomoucké hudební jaro, Svátky písní i Podzimní festival duchovní hudby.

22.11.2001 Redakce | rubrika - Festivaly

Časopis 18 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Asociace profesionálních divadel České republiky

Články v rubrice - Festivaly

LVHF bude uměleckým dílem hudebních a zednářských idejí

LVHF 2024

Koncerty klasické hudby, jejichž program definuje vzájemnost hudebního bohatství a zednářské symboliky – ...celý článek


Celostátní festival ZUŠ Open 2024

ZUŠ Open

ZUŠlechťujeme uměním – pod tímto heslem opět od 23. května do 9. června 2024 ožijí v rámci celostátního ...celý článek


Festival Za poklady Broumovska s prvomájovou předehrou

Matthias Kirschnereit

Ve středu 1. května 2024 zazní první z koncertů 19. ročníku festivalu Za poklady Broumovska. Během festivalové ...celý článek



Časopis 18 - sekce

HUDBA

Ska Wars v Malostranské Besedě

Green Småtroll

Reggae vrací úder. Mezinárodní den Hvězdných válek každoročně připadá na 4. května, letos Prahu ale uchvátí po celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Hudba Pink Floyd a obraz Karla Zemana se propojili

The Dark Side Of The Moon Competition

Při příležitosti 50. výročí alba The Dark Side of the Moon se hudba skupiny Pink Floyd stala součástí díla Kar celý článek

další články...