zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Česká taneční platforma 2021 již zná své oceněné

And Who is Useless Now?

autor: Zdroj press kit festivalu   

zvětšit obrázek

Umělecké počiny i osobnosti, které zaujaly Mezinárodní jury, získaly Ceny České taneční platformy (ČTP) 2021. Jsou jimi POCKETART za inscenaci Treatment of Remembering autorské trojice Sabina Bočková, Johana Pocková a Inga Zotova-Mikshina, a Markéta Vacovská za své výjimečné výkony i autorské dílo Odloučení s odvážným tématem a dokonalou souhrou s Never Sol.

Jury udělila i tři zvláštní ocenění (Special mention) vynikajícím hudebníkům za jejich mimořádnou souhru s tvůrci a performery, přínos dílům a přítomnost na jevišti. Jsou jimi: Sára Vondrášková (Never Sol), Lukáš Palán a Jakub Štourač.
Sedm desítek registrovaných hostů, především zahraničních, i domácí publikum mělo možnost hlasovat o Ceně diváka. Nastala zde vzácná shoda s Mezinárodní jury, která rovněž vyzdvihla komplexnost díla Treatment of Remembering. Smysl pro kompozici a úzkou spolupráci s tvůrci světelného designu, hudby a scénografie, návaznost na již slibný předchozí tvůrčí počin POCKETARTu – Jámu lvovou, ocenila jury spolu s vědomým zájmem autorek o aktuální otázky naší společnosti, což se týká i mnohých dalších děl na ČTP.

U diváků pak získala vysoké uznání i tři další díla naprosto odlišného charakteru: And Who is Useless Now? Ondřeje Holby, Duety v podání Temporary Collective, a Jáma lvová opět od POCKETART autorské dvojice Sabiny Bočkové a Johany Pockové.
V neposlední řadě se tříčlenná porota Ceny Jiřího Opěly shodla na uznání výjimečného přínosu dvou Manažerek roku 2020 a 2021. Loni předala svým nástupcům zrenovovaný komplex Švestkového dvora v jihočeských Malovicích Zuzana Bednarčiková, která tak vybudovala prostor s výrazným přínosem pro region i performing arts na evropské úrovni. Letošní ocenění převzala Markéta Málková, jíž se podařilo vybudovat rezidenční centrum REZI.DANCE v Komařicích, rovněž mimořádně přínosné pro region i obory tanec a nový cirkus.

Diváci 27. ročníku ČTP zhlédli za 3 dny 14 představení v podání 12 souborů či tvůrců na osmi pražských scénách, kumulovala se tak vybraná díla za rok 2020 i 2021. Skvělou atmosféru dotvářely diskuse, setkání s umělci, mezinárodní workshop psaní recenzí o tanci vedený redaktorem The Guardian a Sprigback Magazine, Sanjoy Royem, ve spolupráci s dalšími mentory: Oonagh Duckworth a Nina Vangeli.
Ohlasy hostů svědčí o stoupající úrovni české tanečně-pohybové scény a mnozí se již těší na tradiční jarní termín příští ČTP, která je plánována na 24. – 26. 4. 2022.

4.10.2021 13:10:08 Redakce | rubrika - Festivaly

Časopis 22 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Proč bychom se netěšili na Smetanu (MdB)

Články v rubrice - Festivaly

Pražské jaro v první třetině

Jiří Habart (Foto: Jan Zavadil)

Festival Pražské jaro má za sebou svůj první týden. Byl nabitý pestrými událostmi, očekávanými hvězdnými okamž ...celý článek



Časopis 22 - sekce

DIVADLO

Divadlo D21 zve na Havlovu Vernisáž

Hana Mathauserová, Michal Kraus (Vernisáž)

Světoznámý dramatik se tak symbolicky vrací na repertoár nezávislé vinohradské scény prostřednictvím další  celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Filmové tipy 22. týden

Boxér

Tátova volha
Matka s dcerou se vydávají ve starém autě za nečekaným tajemstvím a skrytými vztahy zemřelého celý článek

další články...