zvláštní poděkování
Quantcom.cz

ON-LINE - Detail příspěvku

Skvělé Divadlo v Plzni po dvanácté

Rakouský soubor Irwisch

autor: archiv   

Skvělé divadelní menu, sluneční počasí, dobrá organizace a všeobecná pohoda - to jsou první dny 12. ročníku mezinárodního festivalu Divadlo v Plzni, který tentokrát nabízí ve čtyřech sekcích - v hlavním programu, v pouličních představeních, v projektech sociálního divadla Sami mezi námi a divadla site specific Hemžící se zastávka na 33 představení v celkové délce 66 hodin.
Hned úvodní středeční představení Lakomce pražského Národního divadla s Borisem Rösnerem v hlavní roli před zcela vyprodaným Divadlem J.K. Tyla a za přítomnosti místních celebrit nasadilo laťku hodně vysoko. Ještě před oficiálním zahájením uvedl německý soubor Laborlavache sice už pět let starou ale stále svěží a hravou variaci na Čechovovy Tři sestry s lehce feministickými prvky pod názvem Sedět v Hamburku, která se vyznačovala vynikajícími hereckými výkony.

Herci dorazili i na náměstí, kde se přímo v duchu středověkého divadla střídá za katedrálou sv. Bartoloměje česká skupina Cirkus Sacra a rakouský soubor Irwisch, jehož komické vystoupení pobavilo nejen příznivce pouličního divadla ale i pozastavilo uspěchané kolemjdoucí. Rovněž na náměstí skončila v oblacích dýmu existenciální pouť skrze symboly naší současné společnosti pořádaná ostravským Bílým divadlem.

Náročné a strhující zpracování Dostojevského Idiota Divadla Husa na provázku Kníže Myškin je idiot s Pavlem Liškou v hlavní roli zapůsobilo zejména střetem "čisté duše" hlavního hrdiny s bezcharakterností a pokrytectvím postav z okolní společnosti. Po tomto dramatickém zážitku přinesly uvolnění a okouzlení romantickou atmosférou s mnoha vizuálními efekty Nachové plachty bratří Formanů, zkomponované na motivy povídky Alexandra Grima a uváděné v divadelní lodi tentokrát zakotvené ve stanu na nádvoří Plzeňského Prazdroje.

Čtvrteční "ruskou trilogii" završil Revizor v nastudování Akademičeskovo teatra dramy A.S. Puškina z Petrohradu v režii V.Fokina, představení plné odkazů na Mejercholdovu inscenaci z roku 1926, pojaté jako konfrontace tradičních obrazů a života současné ruské společnosti. Koho nezdolal tento bohatý repertoár, mohl navštívit v pozdních nočních hodinách ještě některý z koncertů doprovodného programu.

16.9.2004 23:04:00 Helena Kozlová