KoresponDance Europe
autor: archiv
zvětšit obrázekDvouletý program na podporu profesionálního uměleckého rozvoje v taneční oblasti, se zaměřením na choreografickou tvorbu odstartoval 12. října 2009 v divadle Komedie v Praze. Cílem KoresponDance Europe je systematická podpora tanečníků a choreografů. Pro mladé autory představuje KoresponDance Europe profesionální podporu, pro veřejnost zase možnost nahlédnutí do světa choreografie prostřednictvím komentovaných Master Class, diskusí s choreografy či komentovaných „work in progress“. KoresponDance Europe chce především propojit znalosti a zkušenosti zemí, které mají za sebou několikaletý vývoj v oblasti současného tance (Francie, Německo) se zeměmi, které díky tomu, že jsou v této oblasti ještě stále nováčky (ČR, Slovensko), přinášejí do spolupráce se staršími kolegy svůj mladický entusiasmus a radost z tvorby.
Hlavním garantem a organizátorem projektu je sdružení SE.S.TA – pedagogicky zaměřené sdružení na podporu profesionálního tance. Na projektu dále spolupracují tyto organizace: Pařížský festival Jamais Vu / Théâtre Le Colombier – platforma mladých umělců ve Francii, se kterou SE.S.TA spolupracuje již dva roky a prezentovala na tomto festivalu čtyři české choreografy. AST – profesionální taneční asociace na Slovensku, se kterou SE.S.TA spolupracovala již v rámci evropského projektu DanseLabA3. Steptex dance project – taneční skupina působící v Brémách v Německu s rezidencí ve Schwankhalle od roku 1996. Se SE.S.TA spolupracovala již v rámci festivalu Jamais Vu v Paříži.
Festival SE.S.TA mimo jiné choreografii Helge Letonja NOT – NOT A LUV DUET. Představení vzešlo z dlouhodobého přátelství a důvěrné spolupráce, která přinesla téma pro tuto produkci. Prolíná se zde mnoho úrovní, které na sebe vynikajícím způsobem apelují: na jedné straně prostředí, z jakého přišla Mariko, její průzkumy a hledání napříč různými kulturami, Erick Hawkins a všechny nástroje Body-Mind Centerinu, které používá k hlubokému poznání těla a na druhé straně Helge a jeho styl esteticky ovlivněný z German Dance Theatre, baletu, opery a moderního tance. Zde dochází k propojení našich dvou kreativních a kulturních perspektiv.
Projekt zahrnuje šest stáží coachingu a dramaturgie, zároveň nabízí i možnost asistence na tvorbě choreografie v některém ze zkušených souborů. Choreografové-poradci (« coachi ») a choreografové-pedagogové jsou vybráni na základě jejich význačných zkušeností, které mohli získat jako tvůrci či jako externí pozorovatelé. Jsou vybráni pro jejich lidské a pedagogické kvality. Cílem programu není zformovat umělce, ale naopak probudit v nich konstruktivní otázky, které si kladou coby mladí autoři.
TIP!
Časopis 20 - rubriky
Články v rubrice - Zprávy
Novinky z Institutu Pavla Šmoka
V Institutu Pavla Šmoka (IPŠ) v Braníku je i v roce 2024 zpřístupněna videotéka se studovnou s archivem tiskov ...celý článek
FOK zveřejnil program jubilejní 90. sezóny
Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK zahájí 90. sezónu provedením monumentální Symfonie tisíců Gustava Mahlera ...celý článek
Časopis 20 - sekce
DIVADLO
VČD v příští sezóně uvede sedm premiér
Východočeské divadlo uveřejnilo dramaturgický plán nadcházející divadelní sezóny, který blíže představuje šéfd celý článek
HUDBA
Max Barskih: Nést se na jeho hudební vlně
Dnes je Max Barskih jeden z nejoblíbenějších a nejžádanějších zpěváků nejen na ukrajinské hudební scéně. Vyrůs celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Životopisné drama Hilma
Hilma
Její umění neuznávalo hranice viditelného světa ani společenských konvencí. Švédské životopisné drama celý článek