zvláštní poděkování
Quantcom.cz

KoresponDance Europe

Z projektu NOT – NOT A LUV DUET (Zdroj: Merit E. Engelke)

autor: archiv   

zvětšit obrázek

Dvouletý program na podporu profesionálního uměleckého rozvoje v taneční oblasti, se zaměřením na choreografickou tvorbu odstartoval 12. října 2009 v divadle Komedie v Praze. Cílem KoresponDance Europe je systematická podpora tanečníků a choreografů. Pro mladé autory představuje KoresponDance Europe profesionální podporu, pro veřejnost zase možnost nahlédnutí do světa choreografie prostřednictvím komentovaných Master Class, diskusí s choreografy či komentovaných „work in progress“. KoresponDance Europe chce především propojit znalosti a zkušenosti zemí, které mají za sebou několikaletý vývoj v oblasti současného tance (Francie, Německo) se zeměmi, které díky tomu, že jsou v této oblasti ještě stále nováčky (ČR, Slovensko), přinášejí do spolupráce se staršími kolegy svůj mladický entusiasmus a radost z tvorby.

Hlavním garantem a organizátorem projektu je sdružení SE.S.TA – pedagogicky zaměřené sdružení na podporu profesionálního tance. Na projektu dále spolupracují tyto organizace: Pařížský festival Jamais Vu / Théâtre Le Colombier – platforma mladých umělců ve Francii, se kterou SE.S.TA spolupracuje již dva roky a prezentovala na tomto festivalu čtyři české choreografy. AST – profesionální taneční asociace na Slovensku, se kterou SE.S.TA spolupracovala již v rámci evropského projektu DanseLabA3. Steptex dance project – taneční skupina působící v Brémách v Německu s rezidencí ve Schwankhalle od roku 1996. Se SE.S.TA spolupracovala již v rámci festivalu Jamais Vu v Paříži.

Festival SE.S.TA mimo jiné choreografii Helge Letonja NOT – NOT A LUV DUET. Představení vzešlo z dlouhodobého přátelství a důvěrné spolupráce, která přinesla téma pro tuto produkci. Prolíná se zde mnoho úrovní, které na sebe vynikajícím způsobem apelují: na jedné straně prostředí, z jakého přišla Mariko, její průzkumy a hledání napříč různými kulturami, Erick Hawkins a všechny nástroje Body-Mind Centerinu, které používá k hlubokému poznání těla a na druhé straně Helge a jeho styl esteticky ovlivněný z German Dance Theatre, baletu, opery a moderního tance. Zde dochází k propojení našich dvou kreativních a kulturních perspektiv.

Projekt zahrnuje šest stáží coachingu a dramaturgie, zároveň nabízí i možnost asistence na tvorbě choreografie v některém ze zkušených souborů. Choreografové-poradci (« coachi ») a choreografové-pedagogové jsou vybráni na základě jejich význačných zkušeností, které mohli získat jako tvůrci či jako externí pozorovatelé. Jsou vybráni pro jejich lidské a pedagogické kvality. Cílem programu není zformovat umělce, ale naopak probudit v nich konstruktivní otázky, které si kladou coby mladí autoři.

14.10.2009 12:10:36 Redakce | rubrika - Zprávy

Časopis 20 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Festival Setkání Stretnutie 2024

Články v rubrice - Zprávy

Novinky z Institutu Pavla Šmoka

Luboš Ogoun (Foto: Institut Pavla Šmoka)

V Institutu Pavla Šmoka (IPŠ) v Braníku je i v roce 2024 zpřístupněna videotéka se studovnou s archivem tiskov ...celý článek


FOK zveřejnil program jubilejní 90. sezóny

Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK

Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK zahájí 90. sezónu provedením monumentální Symfonie tisíců Gustava Mahlera ...celý článek



Časopis 20 - sekce

DIVADLO

VČD v příští sezóně uvede sedm premiér

Dramaturgyně A. Zindulková Hlaváčková na zahajovací zkoušce

Východočeské divadlo uveřejnilo dramaturgický plán nadcházející divadelní sezóny, který blíže představuje šéfd celý článek

další články...

HUDBA

Max Barskih: Nést se na jeho hudební vlně

Max Barskih

Dnes je Max Barskih jeden z nejoblíbenějších a nejžádanějších zpěváků nejen na ukrajinské hudební scéně. Vyrůs celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Životopisné drama Hilma

Hilma

Hilma
Její umění neuznávalo hranice viditelného světa ani společenských konvencí. Švédské životopisné drama celý článek

další články...