Rozhovor s Arminem Effenbergerem ze skupiny Cartonnage
autor: Z webu
zvětšit obrázekRozhovor s Arminem Effenbergerem z Cartonnage), české skupiny, která bude vystupovat na Electronic Beats v rámci Live Stage.
V jednom časopise jsme našli článek o výtvarné technice cartonnage. Znamená to, že se vytváří různé koláže z kartonu, kousků látek, dřeva, kovu, ty se potom nafotí, fotky se upraví atd… Uvědomil jsem si, že velmi podobně skládáme naše songy. Samplujeme zvuky ze všech možných zdrojů, které potom používáme v naší hudbě. Tak proč ne Cartonnage. Tuto techniku použila Veronika Hrozinková v klipu k J. Apprends, který můžete vidět třeba na youtube.
Přezdívky udržují určité tajemství a dekorum. Taky je to velmi osvobozující, s vlastním jménem jsem si toho už zažil a najednou máš fresh virtuálního kamaráda a s tím rozjíždíš jamy. Je to fajn.
Užíváme si to, co to jde. Na debutu jsme měli hodně hostů z jazzového světa (Balzar, Krampl, Štěpánek) a když jsme začali hrát, zjistili jsme, jak jsou všichni vytížení a nebylo jednoduché domluvit vystoupení, aby měli všichni ten večer volno. Po vydání nového CD Curiously Connected je to pro nás mnohem větší zábava. Je to sice dost technicky náročné, protože hrajeme většinu electroniky živě, ale zato nás to mnohem víc baví. Prostě electro-popová skupina, žádný studiový projekt!
Během léta jsme ještě měli potřebu vypustit klip k písni Brand New Day, který měl na starosti rovněž Dan. A nejnověji připravujeme nové video k songu I Smell Danger. Točili jsme to přes léto v Artcomu a o animace se opět postarala Veronika.
Bethany je od začátku svého příchodu čtvrtý člen kapely a nikdy jako host nebyla. A teď máme skvělýho parťáka na bubny Marka Klasnu, který od začátku zapadl do mozaiky Cartonnage a stal se pátým členem.
Když jsem s Vandou začal točit první nápady, věděli jsme, že nechceme studiové muzikanty, používat moc kytary, nechtěli jsme živé bubny. Koupili jsme nové synťáky PPG 2.3. a Rolanda SuperJupitera. Tyto dva nástroje nás okamžitě katapultovali do electro-popu a já jsem si uvědomil, jak úžasně funguje kontrast elektronických mašinek a andělského hlasu Vandy. Jasně, že nás ovlivňují osmdesátky, filmová hudba, současný elektronický vibe, Berlín, Londýn, Paříž.
TIP!
Časopis 18 - rubriky
CD boxy (7), Festivaly (4), Koncerty (1), Muzikály (1), Novinky... (1), Recenze (2), Z éteru (6), Zprávy (2)
Časopis 18 - sekce
DIVADLO
Mefisto: bezvýznamná rozhodnutí s kořeny zla
Činohra Národního divadla Praha se vrací do Státní opery. Pod vedením režiséra Mariána Amslera vstupuje na jev celý článek
OPERA/ TANEC
Den otevřených dveří Tanečního centra Praha
Konzervatoř Taneční centrum Praha pořádá v pondělí 29. dubna 2024 od 14 do 17 hodin ve svém sídle v branickém celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Dny evropského filmu znají své vítěze
Na mezinárodním festivalu Dny evropského filmu (DEF) byly dnes slavnostně předány v pražském kině Přítomnost f celý článek