Operu Acis a Galatea ztvární operní pěvci i loutky
autor: archiv
zvětšit obrázekSoubor staré hudby Collegium Marianum s mezinárodním renomé uvede již v neděli 26. listopadu 2017 v pražském Divadle ABC pastorální operu Georga Fridricha Händela Acis a Galatea v originálním společném nastudování s loutkovým divadlem Buchty a loutky. Unikátní představení je součástí podzimních Barokních večerů, kterými si letos soubor Collegium Marianum pod vedením Jany Semerádové aktivně připomíná 20. výročí svého založení. „Naše spolupráce na Cavalliho opeře La Calisto byla natolik inspirativní, že jsme se rozhodli pro další společný operní projekt. A tentokrát s jiným přístupem, který by vyzdvihnul snový a magický charakter mytologického příběhu, tak mistrně zhudebněného Händelem,“ popisuje Jana Semerádová spolupráci s Buchtami a loutkami a dodává: „Interakce mezi zpěváky a loutkami, scénické efekty spolu s vysoce výmluvnou Händelovou hudbou, slibují bezesporu nezapomenutelný zážitek.“
Vedle skvělých interpretů pěveckých partů, Tomáše Krále a Benedikta Kristjánssona, září jméno teprve devatenáctileté pěvkyně Patricie Janečkové, která díky baletní průpravě skvěle zvládá i originální pohybovou stylizaci, mísící exaltovanou barokní gestiku s prvky typickými pro pohyb loutek. Návštěvníci se mohou těšit i na tenoristy Patricka Grahla a Tomáše Lajtkepa.
Nadšení a systematická práce, badatelský přístup i práce s emocemi, typická pro baroko, se staly poznávacím znamením letos dvacetiletého souboru Collegium Marianum. Pod vedením Jany Semerádové soubor objevuje zapomenuté autory a skladby, aby jim po staletích vdechl nový život a mladistvou energii. V prosinci uzavře Collegium Marianum úspěšný koncertní cyklus Barokní podvečery vánočními kantátami a písněmi od Neapole po Versailles v programu nazvaném Šalmaje pastýřů.
Milostný příběh Acise a Galatey, který zazní 26. listopadu v Divadle ABC, se dočkal již mnoha podob. Sám G. F. Händel jej zhudebnil hned třikrát. Děj vychází z řecké mytologie a libreto opery je založeno na Ovidiových Proměnách. Hudba této pastorální opery je hluboká a zároveň hravá, zobrazuje nejen lidské vášně, ale také přírodní živly, je tedy jako stvořená pro spolupráci souboru Buchty a loutky s orchestrem Collegium Marianum. Hudebního nastudování se zhostila flétnistka a umělecká vedoucí souboru Collegium Marianum Jana Semerádová, která zde uplatnila i své zkušenosti s barokní gestikou. Divadelní podobu režíroval Vít Brukner ze souboru Buchty a loutky.
TIP!
Časopis 16 - rubriky
Články v rubrice - Zveme ...
Pucciniho Vlaštovka zabarvená do stylu art deco
Pozdní dílo italského skladatele Giacoma Pucciniho Vlaštovka se na prkna Metropolitní opery v New Yorku vrací ...celý článek
Premiéra 24 z dílny pěti choreografů
Bohemia Balet, soubor Taneční konzervatoře hl. m. Prahy chystá nový komponovaný program. Večer nese společný n ...celý článek
Časopis 16 - sekce
DIVADLO
Památkově chráněná Reduta se změní v byt
Jeden den v panelovém bytě na sídlišti. Věta, která vyvolává pocit, že se nic neděje. Ovšem nic nemůže být vzd celý článek
HUDBA
Karel Kryl – 80 let
Občan Karel Kryl
Mýtus a legenda, která neunesla podivnou svobodu a blbou náladu. Dokumentem si připomínáme celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Filmové tipy 15. týden
U mě dobrý
Kdo dokáže převézt bandu podivných skořápkářů? Jedině banda ještě podivnějších přátel! Česká kom celý článek