Girls Names - živelná vlna elektro post-punku
autor: Z webu
zvětšit obrázekNa začátku října se fanoušci nezávislé postpunkové a progresivní elektronické hudby mohou těšit hned na dva skvělé koncerty. V sobotu 1. října 2016 vystoupí na Flédě hudební následovníci Joy Division – severoirští Girls Names v rámci svého turné k poslednímu albu Arms Around a Vision. Ve čtvrtek 6. října 2016 je vystřídá kapela Operators, zatím nejosobnější a nejtanečnější projekt Kanaďana Dana Boecknera s koncertním programem k debutovému albu Blue Wave.
Obě kapely jsou si žánrově velmi blízké a mají podobný okruh fanoušků, v říjnu si dokonce zahrají na společném pódiu v Budapešti. Proto Fléda uvede do předprodeje kromě tradičních vstupenek také zvýhodněnou dvojvstupenku na oba koncerty. „Girls Names a Operators nejsou náhodně vybranými tituly, ale začátkem nové dramaturgické řady zaměřené na zahraniční progresivní muziku, která kombinuje punkové, punk-rockové i surf-rockové kořeny a lo-fi přístup se současnou elektronickou hudbou,“ vysvětluje dramaturgyně klubu Fléda Marie Butula Cichá.
Girls Names jsou součástí hudební scény od roku 2009. Za zásadní a určující inspiraci považují cestování po Evropě. Jejich verze post-punku, který mají Britové snad v genech, je kombinací curtisovsky znějícího hlasu Cathala Cullyho, temné basové linky Claire Miskimminové a ostré kytary Philipa Quinna. Celek připomíná maniodepresivní zvuk Joy Division, melancholickou náladu The Smith, hudební svobodu Davida Bowieho a prozrazuje Cullyho obdiv k experimentálním a zvukově nedostižným smyčkám Williama Basinského.
Čtvrté album Girls Names Arms Around a Vision je dynamičtější, hlučnější a vitálnější než předchozí nahrávky. Vlajkový singl Reticence je energickým vulkánem, skladba An Artificial Spring připomíná Siouxsie And The Banshees, A Hunger Artist navazuje na Depeche Mode. Album je plné hitů, přesto si Girls Names zachovávají svůj postoj k hudbě jako revoltě proti ikonám univerzální harmonie. Pro kapelu je zásadní experiment a absolutní nutnost vyhnout se vlastnímu opakování se, stagnaci, nudě a banalitě neustále vznikajících kytarových kapel.
Za projektem Operators stojí ostřílený kanadský skladatel a hudebník Dan Boeckner (Wolf Parade, Handsome Furs, Divine Fits), makedonská elektronická umělkyně Devojka vytvářející analogově elektronický zvuk kapely bez jediného laptopu, a americký bubeník Sam Brown (New Bomb Turks). V dubnu kapela vydala kritiky velmi ceněné debutové album Blue Wave. V jejich osobité verzi synth-punk-rocku se snoubí inspirace elektronickou hudbou 80. let s nezaměnitelně současným zvukem postaveným na Boecknerově kytaře a jeho smyslu pro melodii. Hudbě Operators, na rozdíl od podobných kapel vyvolávající duch osmdesátek, nechybí paranoia, pocit příznačný pro tehdejší Ameriku žijící ve stínu Orwellova literárního proroctví uprostřed všudypřítomné atmosféry studené války. Výsledkem je skvělé napětí mezi pesimistickým až depresivním obsahem textů a optimisticky hravou melodičností zvuku.
TIP!
Časopis 16 - rubriky
Články v rubrice - Koncerty
METZ přivezou do Prahy novou desku
Kanadští METZ se vrací do Prahy! Vydání nové desky s názvem On Gravity Hill plánují na duben a v Praze ji před ...celý článek
Steven's vydávají nadupaný živák z Blues Alive
Audio i video záznam živého koncertu z mezinárodního festivalu Blues Alive vydávají vítězové soutěže Blues Ape ...celý článek
QUEENIE připravila na narozeninové koncerty i nové písně
Kapela QUEENIE, která se stará o repertoár Freddie Mercuryho a Queen, je jednou z nejžádanějších kapel v České ...celý článek
Časopis 16 - sekce
DIVADLO
Divadelní tipy 15. týden
Tichý muž
Na vynikajícího českého herce a vzácného člověka Rudolfa Hrušínského, od jehož úmrtí zítra uplyne celý článek
OPERA/ TANEC
Leonard Slatkin bude dirigovat Pražské symfoniky
Americká dirigentská legenda Leonard Slatkin bude 24. a 25. dubna řídit Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK v celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Příběh mafiána Tommasa Buscetty
První zrádce
Když promluvil, Cosa Nostra prohrála. Realistické vylíčení příběhu mafiána Tommasa Buscetty, j celý článek