Veronika Čermák Macková: Když Vás hodí do vody, tak to prostě musíte nějak zvládnout…
autor: Z webu
zvětšit obrázekS Veronikou Mackovou jsme se setkaly uprostřed léta v Královské zahradě na Pražském hradě. Nebyla to náhoda, Veronika tu toto léto stráví dvacet večerů – hraje totiž Ofélii v Hamletovi v rámci Letních shakespearovských slavností. Herečka, do konce předešlé sezóny v angažmá v pardubickém divadle, má nakročeno do Prahy.
Já jsem samozřejmě ráda za roli Ofélie. Mám tu čest setkat se s tak významnou rolí. Ale že by to byla moje vysněná role, to se říci nedá. Možná to bude znít divně, ale spíš bych si ráda zahrála Hamleta.
Já myslím, že je jak dětská, tak v sobě dokáže najít i kapku dospělé moudrosti. V naší inscenaci Ofélii pojímáme jako hodně mladou, mladší než já. Má v sobě něco, co jí dělá chytrou. Snažím se, aby byla uvolněná, příjemná, citlivá a hodná. Doufám, že se mi to daří. A je nejen zamilovaná do Hamleta, ale miluje svého tatínka.
Díky tomu, že je tak citlivá a schopná velmi milovat, tak ji právě láska podlomí kolena a dostane se do stavu, v jakém se na konci inscenace nachází. Myslím, že je to možné.
Tak napůl. Jsem ještě dost mladá a hodně mě toho čeká, ale docela dost jsem si toho už prožila. Takže čerpám i ze svých zkušeností, které se mi na jevišti hodí.
Ano. Ostrava hostovala v Brně a potom v Praze. Do Brna jsem se nedostala, ale do Prahy ano. Skvělý pocit jít na výstup přes Zlatou uličku, to se hned tak někomu nepoštěstí. A navíc, ta tehdejší parta se chovala velmi mile, příjemně a zábavně, moc se mi to líbilo. I když jsem měla jen malou roli.
Určitou zkušenost jsem získala díky pardubickému divadlu. Už třetí rok hrajeme na konci divadelní sezony pod Kunětickou horou. Při představeních mluvíme na porty, takže je to snazší. V našem Hamletovi jsme to vyřešili sběrnými mikrofony, které nám pomáhají prostor hlasově obsáhnout. Tento hrací prostor nám moc nepřeje, díky mikrofonům se to však dá zvládnout docela dobře.
My to máme s Verunkou (Kubařovou) rozděleno napůl, každá máme dvacet představení. I tak je to docela dost. Jsem ráda za tuto alternaci, můžu si odpočinout a podívat se na kolegy z hlediště. Spolupráce s Verunkou byla báječná. Vzájemně jsme si pomáhaly, nacházely v roli každá něco jiného a pak to společně dávaly dohromady.
Podle mě jsou naše Ofélie trochu rozlišné. Při práci jsme ale nikdy nebyly proti sobě, naopak jsme se podporovaly. Myslím, že to bylo ku prospěchu věci, a doufám, že z toho vzešlo něco dobrého.
Do další sezóny už nenastupuji, ale budu dohrávat. Takže diváci mě budou mít možnost vidět v pardubickém divadle ještě tak dva roky, jelikož hraji v docela velkém počtu inscenací, asi tak deset představení do měsíce.
Bylo to pro mě takové hození do vody. Vykoupala jsem se v tom už na začátku, kdy jsme přebírala asi tři role po odcházející Petře Tenorové, a z dnešního pohledu si říkám, že to bylo dobře. Následně jsem dostala roli Gruši v Kavkazském křídovém kruhu. A když jsem na konci sezony vyklízela šatnu, narazila na ten text a zalistovala v něm, až mě zamrazilo – co jsem před těmi třemi lety jako čerstvá absolventka konzervatoře musela provádět za psí kusy. Teď už mám jisté zkušenosti, ale za tehdejší odvahu si stoupnout na to velké jeviště a něco jen vyslovit si dávám zlatého bludišťáka… Ale když Vás hodí do vody, tak to prostě musíte nějak zvládnout.
Bohužel ta inscenace, na kterou jsem hrdá, už měla derniéru. Byl to Limonádový Joe, kde jsme hrála Winnifred. Miluju komedie a zpěv, tak jsem se v tom docela vyžila. Takže v příští sezóně bych asi nejspíš pozvala diváky na Othella, kde hraji Desdemonu.
Nejnověji jsem měla v seriálu VIP vraždy roli herečky, což byla jistým způsobem komediální záležitost, tak mě to bavilo. Do budoucna zatím nevím o ničem: nechám se překvapit. Třeba něco přijde, a když nepřijde, svět se nezboří.
Zadáno pro: Letní shakespearovské slavnosti.
TIP!
Časopis 16 - rubriky
Časopis 16 - sekce
HUDBA
HDK uvádí muzikálovou pohádku Zlatovláska
Hudební divadlo Karlín uvádí muzikálovou pohádku Zlatovláska režii v Filipa Renče. Na jevišti Malé scény HDK z celý článek
OPERA/ TANEC
Premiéra 24 z dílny pěti choreografů
Bohemia Balet, soubor Taneční konzervatoře hl. m. Prahy chystá nový komponovaný program. Večer nese společný n celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Příběh mafiána Tommasa Buscetty
První zrádce
Když promluvil, Cosa Nostra prohrála. Realistické vylíčení příběhu mafiána Tommasa Buscetty, j celý článek